OCENA STANU TECHNICZNEGO POJAZDU
Data realizacji: 22.12.2021 r.
Miejsce oględzin: Jaworzno
Wybrany pakiet: Premium
PODSTAWOWE INFORMACJE
VIN |
WVWZZZAUZGP****** |
Marka |
VOLKSWAGEN |
Model |
GOLF |
Rok produkcji |
2015 |
Pojemność silnika |
1598 cm3 |
Typ |
Kombi |
Rodzaj skrzyni biegów |
Manualna 5-biegowa |
Barwa lakieru |
Czarna |
Wskazanie drogomierza |
205.612 KM |
Moc [kW/KM] |
77kW/105KM |
Rodzaj paliwa |
Diesel |
Liczba drzwi |
5 |
Data ostatniego badania technicznego |
05.11.2021 |
Data ważności polisy OC |
01.11.2022 |
Data pierwszej rejestracji |
04.11.2015 |
Kraj pochodzenia |
Polska |
Data pierwszej rejestracji w Polsce |
04.11.2015 |
Lp. |
Grubość lakieru [µm] |
||
1 (błotnik przedni lewy) |
120÷160 |
||
2 (drzwi przednie lewe) |
130÷160 |
||
3 (drzwi tylne lewe) |
90÷110 |
||
4
|
słupek A |
30÷50 |
|
słupek B |
40÷50 |
||
słupek C |
40÷50 |
||
próg |
30÷50 |
||
5 (błotnik tylny lewy) |
90÷130 |
||
6 (pokrywa silnika) |
80÷100 |
||
7 (dach) |
80÷110 |
||
8 (pokrywa bagażnika) |
80÷110 |
||
9 (błotnik przedni prawy) |
90÷120 |
||
10 (drzwi przednie prawe) |
90÷110 |
||
11 (drzwi tylne prawe) |
80÷110 |
||
12 |
słupek A |
40÷50 |
|
słupek B |
40÷50 |
||
słupek C |
40÷50 |
||
próg |
30÷50 |
||
13 (błotnik tylny prawy) |
90÷110 |
Lp. |
Pomiar szczeliny [mm] |
A (zderzak przedni) |
3,4 |
B błotnik przedni lewe) |
3,6 |
C (drzwi przednie lewe) |
3,5 |
D (drzwi tylne lewe) |
3,5 |
E (zderzak tył) |
3,5 |
F (pokrywa silnika) |
3,4 |
G (pokrywa silnika) |
3,4 |
H (pokrywa bagażnika) |
3,5 |
I (pokrywa bagażnika) |
3,6 |
J (zderzak przedni) |
3,5 |
K (błotnik przedni prawy) |
3,5 |
L (drzwi przednie prawe) |
3,4 |
M (drzwi tylne prawe) |
3,5 |
N (zderzak tył) |
3,5 |
Samochód VW pokryty jest czarnym metalizowanym lakierem dwuwarstwowym. Karoseria wykonana jest z blachy ocynkowanej. Po przeprowadzeniu pomiarów grubości powłoki lakierniczej stwierdziłem, iż pojazd w przeszłości podlegał naprawie blacharsko-lakierniczej. W pojeździe został wymieniony zderzak oraz reflektor przedni lewy. Polakierowano błotnik przedni lewy oraz drzwi przednie lewe. Warstwa lakiernicza naprawianych elementów nie przekraczała 160 µm co wskazuje, iż elementy nie były naprawiane przy użyciu masy szpachlowej. Błotnik oraz drzwi do przeprowadzenia naprawy nie były demontowane (polakierowano je na pojeździe). Naprawa została przeprowadzona zgodnie z technologią producenta. Odcień oraz struktura lakieru nie odbiega od pozostałych elementów. Brak jakichkolwiek zacieków, zapyleń czy kraterów. Naocznie – brak możliwości wychwycenia, iż elementy podlegały naprawie. Naprawa została rozliczona z polisy AC. Właściciel przedstawił zdjęcie szkody. Pozostałe elementy posiadają fabryczną powłokę lakierniczą. Nadwozie pojazdu posiada niewielkie uszkodzenia eksploatacyjne (udokumentowane na fotografiach). Drzwi tylne prawe posiadają „chałupniczą” zaprawkę lakierniczą. Właściciel przekazał, iż były zarysowane i wykonał zaprawkę we własnym zakresie. Korozja w tej okolicy nie występuje. Wszystkie elementy pojazdu spasowane prawidłowo. Samochód prezentuje się bardzo dobrze.
Producent |
Data produkcji | Uszkodzenia | |
1 | NordGlass | 2017 | brak |
2 | VW AGC AUTOMOTIVE | 2015 | brak |
3 | VW PILKINGTON | 2015 | brak |
4 | VW AGC AUTOMOTIVE | 2015 | brak |
5 | VW AGC AUTOMOTIVE | 2015 | brak |
6 | VW AGC AUTOMOTIVE | 2015 | brak |
7 | VW AGC AUTOMOTIVE | 2015 | brak |
8 | VW SAINT-GOBAIN | 2015 | brak |
Podczas oględzin stwierdzono, iż pojazd posiada nieoryginalną szybę czołowa (rocznik 2017). Obecny właściciel nie znał powodu wymiany szyby (najprawdopodobniej odprysk). Pozostałe szyby pojazdu są fabryczne (razem z dodatkowymi szybami drzwi przednich i tylnych). Szyby nie posiadają uszkodzeń mechanicznych.
Opona PP |
Opona PL |
Opona TP |
Opona TL | |
Producent/model |
Nokian WR D3 |
Nokian WR D3 |
Nokian WR D3 |
Nokian WR D3 |
Rozmiar |
195/65R15 |
195/65R15 |
195/65R15 |
195/65R15 |
Nośność/indeks prędkości |
91T |
91T |
91T |
91T |
Data produkcji |
25 tydzień 2018 r. |
25 tydzień 2018 r. |
19 tydzień 2018 r. |
19 tydzień 2018 r. |
Wysokość bieżnika |
6,4 [mm] |
6,4 [mm] |
6,9 [mm] |
6,9 [mm] |
Samochód wyposażony w obręcze (felgi) stalowe z założonymi oponami zimowymi. Wszystkie opony z rocznika 2018. Zużyte równomiernie na całej powierzchni styku. Brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych. Obręcze stalowe noszą delikatne ślady korozji powierzchniowej krawędzi.
Typ |
Stan |
Komentarz |
Mijania |
sprawne |
brak uwag |
Drogowe (długie) |
sprawne |
brak uwag |
Pozycyjne |
sprawne |
brak uwag |
Kierunkowskazy |
sprawne |
brak uwag |
Awaryjne |
sprawne |
brak uwag |
Przeciwmgłowe przednie |
brak |
pojazd nie jest wyposażony |
Przeciwmgłowe tylne |
sprawne |
brak uwag |
Cofania |
sprawne |
brak uwag |
Stop |
sprawne |
brak uwag |
Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdu sprawne technicznie. Reflektor przedni lewy po wymianie (jest z rocznika 2021 r.). Brak wizualnej różnicy (w zużyciu) pomiędzy prawym i lewym reflektorem.
KONTROLA WEWNĘTRZNA
Stan |
Komentarz |
|
Stan maski i maty |
Ok |
brak zniszczeń |
Ślady odkręcania |
Ok |
brak widocznych śladów |
Producent oleju |
MOTUL |
- |
Gatunek oleju |
5W30 |
- |
Data wymiany |
|
10.11.2021 r. |
Poziom oleju |
Ok |
poziom oleju w normie |
Kolor oleju |
Ok |
olej jasnej barwy |
Gatunek płynu |
Wielosezonowy |
brak uwag |
Poziom płynu |
Ok |
poziom w granicy normy, |
Wycieki widoczne |
Są |
delikatne zapocenia |
Stan wizualny |
Ok |
Komora silnika nie została umyta. |
Stan elementów |
Ok |
brak uwag |
Niepokojące |
Brak |
brak niepokojących dźwięków |
Komora silnika i wnętrze bagażnika pokryte fabryczną warstwą lakieru. Brak widocznych śladów demontażu elementów. Silnik pojazdu nie został umyty przed sprzedażą – normalnie ślady zanieczyszczeń komory silnika (biorąc pod uwagę przebieg pojazdu). W okolicy wtryskiwaczy widoczne delikatne zapocenia. Elementy konstrukcyjne (podłużnice wzmocnienia) nie noszą śladów napraw blacharsko-lakierniczych. Poziomy płynów eksploatacyjnych w wartościach nominalnych. Pojazd świeżo po wymianie wszystkich filtrów. Silnik po uruchomieniu (na zimno) pracuje prawidłowo. Z komory silnika (po uruchomieniu pojazdu) nie wydobywają się niepokojące dźwięki. Komora bagażnika nosi normalnie ślady użytkowania. Pod pokrywą silnika znajduje się nalepka z wymiany rozrządu przy przebiegu 166.209 km. Właściciel nie posiada faktury za wymianę.
Uwagi | |
Zabrudzenia |
Tapicerka foteli przednich oraz podsufitka |
Przypalenia |
brak |
Pęknięcia |
brak |
Zarysowania |
brak |
Przetarcia |
brak |
Zapach |
brak uwag |
Stan |
Komentarz |
|
Centralny zamek |
ok |
brak uwag |
Radio |
ok |
brak uwag |
Nawigacja |
brak |
- |
Klimatyzacja |
ok |
Słychać uruchomienie kompresora. |
Podgrzewanie tylnej szyby |
ok |
brak uwag |
El reg lusterek |
ok |
brak uwag |
El składanie lusterek |
brak |
- |
Wycieraczki |
ok |
brak uwag |
Spryskiwacz |
ok |
brak uwag |
Sygnał dźwiękowy |
ok |
brak uwag |
El szyby przód |
ok |
brak uwag |
El szyby tył |
ok |
brak uwag |
Kierownica wielofunkcyjna |
brak |
- |
Komputer pokładowy |
ok |
brak uwag |
Wspomaganie kierownicy |
ok |
brak uwag |
Podgrzewanie siedzeń |
brak |
- |
El reg siedzeń |
brak |
- |
Otwieranie bagażnika |
ok |
brak uwag |
Otwieranie maski |
ok |
brak uwag |
Otwieranie wlewu |
ok |
brak uwag |
Szyberdach |
brak |
- |
Otwierany dach |
brak |
- |
Wnętrze pojazdu jest zadbane. Brak jakichkolwiek zarysowań czy uszkodzeń. Wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Materiałowa tapicerka foteli przednich oraz wykładzina dachu (podsufitka) delikatnie zabrudzona. We wnętrzu nie czuć wilgoci oraz zapachu palonych papierosów. Kierownica posiada ślady zużycia – wykonano dokumentację zdjęciową.
Wynik |
Komentarz |
|
Uruchomienie na zimnym silniku |
prawidłowe |
- |
Uruchomienie na ciepłym silniku |
prawidłowe |
- |
Utrzymanie toru jazdy |
prawidłowe |
- |
Zamiana biegów |
prawidłowa |
- |
Dymienie z rury |
brak |
- |
Przyspieszenie |
prawidłowe |
- |
Hamowanie |
prawidłowe |
- |
Zawieszenie |
brak uwag |
- |
Jazda na wprost |
prawidłowa |
- |
Hamulec ręczny |
sprawny |
- |
Luz na kierownicy |
brak |
- |
Układ wydechowy |
sprawny |
- |
Instalacja gazowa |
brak |
- |
Silnik zapala bezproblemowo. Pierwsze uruchomienie po przybyciu na oględziny odbyło się na zimnym silniku (właściciel wyjeżdżał z garażu). Jazda próbna odbyła się na odcinku ok. 15 km ze zróżnicowaną prędkością (do ok. 120 km/h). Praca sprzęgła prawidłowa. Pedał pracuje gładko w pełnym zakresie, nie czuć wibracji. Wszystkie biegi wchodzą płynnie – bez niepokojących dźwięków. Skok lewarka zmiany biegów prawidłowy. Silnik pracuje prawidłowo w pełnym zakresie prędkości obrotowej. Przyrost mocy i momentu obrotowego prawidłowy. Brak zadymienia z układu wydechowego (na zimnym i ciepłym silniku). Układ hamulcowy pracuje prawidłowo (ABS, ESP i ASR sprawne). Samochód prowadzi się bardzo dobrze, zachowuje wskazany tor jazdy. Zawieszenie pracuje cicho i płynnie wybiera nierówności. We wnętrzu nie słychać odgłosów skrzypienia tapicerki.
Wynik |
Komentarz |
|
Osłona silnika od spodu |
ok |
- |
Wycieki silnika od spodu |
brak |
- |
Przekładnia kierownicza – wycieki i luzy |
brak |
- |
Wahacze i tuleje |
ok |
- |
Układ napędowy – przeguby półosie wał |
ok |
- |
łożyska wszystkich kół |
ok |
- |
Stan opon od strony wewnętrznej |
ok |
- |
Stan amortyzatorów |
ok |
- |
Ocena wizualna tarcz hamulcowych |
ok |
- |
Ocena wizualna klocków hamulcowych |
ok |
- |
Ocena przewodów hamulcowych |
ok |
- |
Widoczne naprawy powypadkowe |
brak |
- |
Widoczne elementy korozji |
brak |
- |
Układ wydechowy |
ok |
- |
Zawieszenie |
ok |
- |
Oględziny podwozia wykonano na SKP (stacji kontroli pojazdów). Nie stwierdzono żadnych luzów w układzie kierowniczym oraz zawieszenia. Widoczna delikatna (powierzchniowa) korozja układu wydechowego.
W pozostałej części podwozia brak widocznych śladów ognisk korozyjnych. Tarcze i klocki hamulcowe osi przedniej i tylnej w bardzo dobrym stanie (zużyte w ok. 20÷30%). Osłony podwozia kompletne. Brak widocznych śladów wycieków z jednostki napędowej. Podczas badania sprawdzono również skuteczność siły hamowania oraz siłę tłumienia amortyzatorów – bez uwag.
Po przeprowadzeniu jazdy próbnej dokonano odczytu kodów błędów w sterowniku. W pamięci zapisano:
Każdy z błędów jest sporadyczny – po skasowaniu żaden błąd nie powrócił. Potwierdzono również przebieg pojazdu w sterowniku silnika – 205.638 km. Zweryfikowano również stan filtra cząstek stałych (DPF) – brak nadmiernego zapełnienia.
Właściciel przedstawił do wglądu historię serwisową od 2019 r. (przebieg 183.450 km). Wykonano pełną dokumentację zdjęciową. Wcześniejszej historii niestety nie ma. Potwierdzono historię od 2014 r. pojazdu
w bazie CEPiK. Przebieg pojazdu wydaje się być realny – biorąc pod uwagę stan pojazdu oraz dostępną historię z przeglądów technicznych.
Samochód uczestniczył w okresie eksploatacji w jednej kolizji. Właściciel przez telefon poinformował o tym fakcie i przy oględzinach przedstawił zdjęcie szkody. Potwierdza to również zweryfikowana historia szkód. Pojazd ogólnie w bardzo dobrym stanie, zadbany. Po zakupie zalecałbym weryfikację lub wymianę rozrządu ze względu na brak dokumentacji potwierdzającej wymianę (w pojeździe znajduje się jedynie naklejka).
W pozostałym zakresie pojazd nie wymaga od właściciela nakładu finansowego. Właściciel deklarował, iż posiada do pojazdu koła aluminiowe 16’ z oponami letnimi (w bardzo dobrym stanie). Podczas oględzin nie posiadał kół do wglądu.
Ze swojej strony polecam zakup analizowanego pojazdu.
Masz pytania? Zadzwoń: +48 507 353 512